StrongBlog

איך לשמור על חזיית הספורט שלך בכביסה?

2021/01/26

אתן בטח כבר יודעות מה החשיבות של חזיית ספורט איכותית – בין אם אתן רצות, מתרגלות יוגה, פילטיס או חובבות חדר כושר, בסופו של דבר המטרה היא שהחזה יישאר במקום מבלי לזוז יותר מדי. יחד עם זאת, אתן בוודאי גם יודעות שלכבס חזיית ספורט מיוזעת ולשמור על האיכות שלה לאורך זמן – יכול להיות אתגר לא קטן. כיבוס נכון של חזיית הספורט יסייע לכן לשמור על עליה (ואף למנוע זיהומים מסוימים) ואף להאריך את חייה. במדריך הבא ריכזנו לכם את כל הטיפים כדי לעשות את זה נכון – בואו נתחיל! 

אבל קודם, מה ההבדל בין כביסה של חזייה רגילה לחזיית ספורט?

ישנם מספר הבדלים בין חזיות ספורט לחזיות רגילות, הראשונה כמובן מאפשרת לנו לזוז בנוחות ובלי כאב. מבחינת חומרים – הן עשויות בדים שונים. בעוד שחזיות רגילות לרוב עשויות מכותנה, ניילון ותחרה, חזיות ספורט מיוצרות מבדים סינתטיים כמו לייקרה שמעודדות נידוף זיעה וטווח תנועה רחב, המשמעות היא שקרוב לוודאי שהיחס שניתן לכל אחת מסוגי החזיות בכביסה יהיה שונה לחלוטין.

דבר נוסף שמבדיל בניהן זה תדירות הניקוי שלהן. בדרך כלל ניתן ללבוש חזיות רגילות כמה פעמים לפני שצריך לכבס אותן, כמובן שזה תלוי בהיגיינה האישית של כל אחת. אבל ככל הנראה, אתן תעדיפו לא להכניס אותן למכונה לעיתים קרובות, כיוון שזה עשוי להרוס את הצורה שלהן. לעומת זאת, חזיות ספורט זקוקות לכביסה מדי יום בגלל שהן סופגות זיעה. אז איך עושים את זה מבלי להרוס אותן מהר?

8 טיפים שיעזרו לכן לכבס נכון חזיות ספורט

#1 הורידו את החזייה מיד לאחר האימון

אין צורך לתת לחזיית הספורט לספוג יותר זיעה מכפי שכבר יש לה. המלחים שמופרשים מהזיעה שלך מתגבשים ופוגעים בבד וגורמים לקרעים מיקרוסקופיים בסיבים שמעניקים את יכולות התמיכה של החזייה. לכן, כביסה מייד לאחר האימון תוכל לסייע לחזייה שלכן להחזיק מעמד זמן רב יותר וככל שתכניסו אותה מהר למכונה – כך התוצאות יהיו טובות יותר.

#2 הכי טוב לשטוף ידנית
אם אתן באמת רוצות לטפל היטב בחזיית הספורט שלכן, שטיפה ידנית היא האופציה העדינה ביותר. אתן יכולות זאת בכיור, באמבטיה או במקלחת. הוסיפו מעט אבקת כביסה, קרצפו היטב, שטפו ותלו לייבוש. אפשרות זו מתאימה למקרים קלים, אם החזיה שלכן מלאה בזיעה אז כדאי בנוסף לשטיפה הידנית להכניס למכונת כביסה לניקוי יסודי יותר.


#3 הכנסתן למכונת כביסה? להפעיל תוכנית לבדים עדינים בלבד!  

כשאתן מכבסות את חזיית הספורט שלכן, יש לכוון את המכונה על תוכנית עדינה אך על טמפרטורה יחסית גבוהה, כיוון שמים חמימים הם אידיאליים להסרת ריח ולהמסת מלחים. בניגוד לאגדה האורבנית, מים חמים לא יפגעו באלסטיות של הבד. טיפ נוסף, אם המכונה שלכן מאפשרת זאת – להשתמש במהירות סיבוב נמוכה.

#3 שקלו להשתמש בשק כביסה לחזיות

אנו ממליצים להכניס את חזיות הספורט שאתן מכבסות לשק כביסה ייעודי כדי שלא יתערבבו או  יתפסו בשאר הבגדים במכונה וכן כדי לשמור על צורתם. אם אין לכן שק כביסה תוכלו להשתמש בכל תיק בד קטן שיכול להיכנס למכונה.

#4 הימנעו ממרכך כביסה

שמעתן נכון! אנחנו יודעים שאתן בטח מכורות לריח הטוב של מרכך הכביסה האהוב עליכן, אך חזיית הספורט שלך עשויה מבדים סינטטיים מיוחדים שמרכך הכביסה עשוי לפגוע בהן וביכולת הנידוף שלהן.

#5 שימו את חזיית הספורט שלכן בכביסה יחד עם כל בגדי הספורט המלוכלכים

הקפידו לעשות כביסה לכל בגדי הספורט שלכן באותה מכונה, ולהימנע מכיבוס חזיות הספורט שלכן עם בגדים יומיומיים.

#6 הפרידו בין צבעים  

גם בבגדי ספורט חשוב לבצע הפרדה בין הצבעים, במיוחד בכביסות הראשונות שעשויות להוריד הרבה צבע: צבעים כהים בנפרד מהצבעים שנוטים לגוון בהיר.

#7 בלי מייבש כביסה

מייבשים עלולים לפגוע במבנה של חזיית הספורט שלכם, עדיף לייבש אותן על חבל כביסה, במקום מאוורר ומוצל. בנוסף, בגדי ספורט מתייבשים יחסית מהר, לכן אין צורך בכלל במייבש.

#8 להיצמד להוראות היצרן

כל כביסה נכון מתחילה בקריאת ההנחיות של היצרן. לכן, לפני שאתן מיישמות כאן את הטיפים, קראו בנוסף את הפתקית שמצורפת לחזיית הספורט כדי להימנע מטעויות.

איך לדעת מתי צריך להחליף חזיית ספורט?

לאורך הזמן ועם שימוש ממושך, חזיית הספורט עשויה להימתח ולא להחזיק אתכן כמו בעבר. אחרי הכול, כמו כל ציוד אחר, לכל לחזיות הספורט יש חיי מדף. הנה כמה סימנים שהגיע הזמן להחליף את החזייה שלכן:

  • אם החזייה שלכן לא תומכת בחזה כפי שעשתה בעבר.
  • אם הרצועות נעשות מחוספסות על העור ויוצרות שפשוף במהלך הפעילות גופנית.
  • אם יש כתמים על החזייה גם לאחר כביסה.
  • אם הריפוד מאבד את הצורה.
  • אם החזייה שלכן מגרדת ומדיפה ריחות לא נעימים גם אחרי ניקוי יסודי.

 

כמה זמן חזיית ספורט אמורה להחזיק?

אורך החיים של חזיות הספורט ייקבעו על ידי התדירות שבה אתן מתאמנות והדרך בה אתן מטפלות בה. כלל אצבע הוא לא להשתמש באותה חזיית ספורט יותר משנה, מנקודת הנחה שהיא נלבשת באופן קבוע.

חזיית ספורט

 

  • כניסה

  • הרשמה

בהרשמה לאתר את\ה מאשרת את תקנון האתר ומדיניות הפרטיות, וקבלת מיילים שיווקיים.
Strongful מותג בגדי ספורט לנשים