StrongBlog

איך שורפים המון קלוריות בזמן קצר? אימון אינטרוולים!

2024/01/18

אז אולי לא כולנו נכיר את המונח אינטרוולים, אבל בטוח ששמעתן את המונח אימוני HIIT - שהוא בעצם שם לאימון אינטרוולים בעצימות גבוהה, שמאפשר לנו לשרוף המון קלוריות, באימון קצר. 

 

אימון אינטרוולים (ובעברית: "אימון הפוגות") הוא שיטת אימון ובה מבצעים תרגילים בעצימות גבוהה במשך פרק זמן קצר, ואז חוזרים עליהם לאחר הפוגות קצרות.
אימונים אלו קיימים בהמון דרכים וצורות כך שכל אחד יכול להתאים את האימון לרמת הסיבולת שלו ולמקסם את היכולות הפרטיות שלו ביחס לפעילות הגופנית.
מאחר וישנן הפסקות קצרות בין החזרות של התרגילים, המתאמן יכול להתחיל את החזרה הבאה במצב פחות עייף ובזמן ההפסקה הוא אוגר כוחות נוספים.

 

 

כמה סוגים של אימונים אינטרוולים


אימון אינטרוולי הוא שם כללי למספר אימונים המתבססים על אותו אופי ופעולות

  • אימון אינטרוולים ריצה.
  • אימון כוח אינטרוולי –אימון זה משלב עבודה על קבוצות שרירים ספציפיות כנגד התנגדות של משקל גוף או משקולות ע"י תרגילי כוח.
  • אימון היט – אימון אינטרוולי בעצימות גבוהה, המשלב בין תרגילי כוח לאימון אירובי.

בכל אימון אינטרוולי קיימת היכולת של בחירת של המתאמן לבחור את אופי האימון - אורך החזרה, עצימות החזרה וזמן ההפוגה.
רצוי לבחור את המשתנים האלו לפני תחילת האימון על מנת לדבוק במטרות הידועות מראש.

 

לכל אחד מהסוגים השונים של האימון האינטרוולי יש כמה יתרונות ייחודיים שיכולים לתרום להתקדמות ולשיפור בכל אחד מהתחומים אותם רוצים לחזק. אך באופן כללי ניתן לומר כי אימוני אינטרווליים תורמים לשיפור צריכת החמצן בגוף, שיפור יעילות האימון, וכן שריפת שומן מוגברת.

 

חשוב להקפיד לשמור תמיד על אימונים מבוקרים ולהגביר את דרגות הקושי בהדרגתיות. כך נוכל להבטיח
הימנעות מפציעות, מפגיעות וממצב של אימון יתר. 

 

סט מושלם לאימון אינטרוולים - VENTURE
סט ונצור מחטב ואוסף את הגוף, עוזר לך להרגיש ביטחון מקסימלי ומשרה תחושת מוטיבציה להמשך האימון.

 


לחצי כאן לסט באתר! 

 


איגדנו לכן כמה טיפים ודגשים שיעזרו לכם לבצע את האימון בצורה הטובה ביותר:

שטח נוח ופתוח – כשמדברים על אימון ריצה אינטרוולי, כדאי לבצע אותו על שטח מישורי בלי הפרעות אם אין לכם אפשרות להגיע למקום כזה, גם ריצה על הליכון יכולה להיות אפקטיבית באותה מידה בדיוק.
להתאמן בקבוצה – נסו להתאמן בקבוצה. באימון קבוצתי יש לרוב מאמן אשר מדריך את הקבוצה ודואג שהתרגילים יבוצעו באופן תקין, אך הוא גם מכניס אתכם לקצב וכמובן שתוכלו לקבל מוטיבציה מהאווירה ומשאר חברי הקבוצה.
מידתיות – כפי שהזכרנו, יש לבנות תוכנית מוקפדת של אימוני אינטרוולים כדי להשיג את היתרונות שבשיטה הזאת ובכך להימנע מפציעות ספורט. יש לשים לב גם למספר האימונים השבועי: הקפידו להתאושש בין אימון לאימון, ובמיוחד אם אתם מבצעים אימונים מסוגים אחרים בין לבין. לרוב, כדאי לא לשלב אותם יותר מפעמיים בשבוע.
הקשיבו לגוף שלכן – משום שמדובר באימונים בעלי עצימות גבוהה שפעמים רבות מושכים את הגוף והנפש לקצה, הקפידו להקשיב לגוף שלכם ומתי הוא צריך מנוחה. הקפידו לא להתאמן כאשר אתם סובלים מפציעת ספורט או מפגיעה כזאת או אחרת, כדי לתת לגוף שלכם את הזמן לנוח ולהחלים.

 

 

מהם היתרונות של אימון אינטרוולים על פני אימון רגיל? יתרונות אלו כוללים לא רק שדרוג ביצועי תרגילי הספורט, אלא גם שדרוג בבריאות הלב והכושר הכללי של הגוף.

 

בנוסף, אימון אינטרוולים יכול להיות יעיל יותר בנוגע לשריפת קלוריות. בהתחשב במספר הקצר של האימונים, אפשר להשיג תוצאות מרשימות גם כאשר זמן האימון נמוך מאוד. זה יכול להיות יתרון משמעותי לאנשים שנמצאים בזמן קצר ורוצים לשרוף קלוריות כמה שיותר מהיר.

 



לסיכום, אימון אינטרוולים הוא כלי יעיל ומהיר לשדרוג ביצועי הספורט, שריפת הקלוריות, והבריאות הלב. אולם, כמו בכל אימון, יש לקחת בחשבון את הצרכים האישיים של כל אדם ולהתאים את התרגול לפי תנאי הבריאות והכושר הכלליים.

 

גם אצלנו, תוכלי למצוא את הסט המתאים בשבילך - לכל אימון ולכל מזג אוויר!

 

לחצי כאן לכל הסטים באתר!

 

  • כניסה

  • הרשמה

בהרשמה לאתר את\ה מאשרת את תקנון האתר ומדיניות הפרטיות, וקבלת מיילים שיווקיים.
Strongful מותג בגדי ספורט לנשים